Nieuwjaarsreceptie 2017 N-VA Waasmunster

Op 27 januari 2017

Bedankt om met ons te klinken op het nieuwe jaar!

De voltallige bestuursploeg van N-VA Waasmunster wenste u van harte een gelukkig en gezond 2017 toe en daar horen bubbels bij.

Wij zijn blij dat we jullie zo talrijk hebben mogen ontvangen in het POC van Waasmunster.

Ook zijn we erg verheugd dat we 2017 kunnen starten met een positieve noot. Dankzij onze N-VA-verkozenen en de samenwerking binnen de coalitie zijn we erin geslaagd om een evenwichtige meerjarenplanning uit te werken. We leggen cijfers voor die een financieel gezonde gemeente tonen met voldoende marge om te blijven investeren in vernieuwing.

Een van de belangrijkste vernieuwingen waar elke inwoner van Waasmunster reikhalzend naar uitkijkt, is de realisatie van het nieuwe vrijetijdscomplex De Meermin aan de Roosenberglaan. We zijn erin geslaagd om deze vernieuwing, die in het verleden telkens opnieuw op de lange baan werd geschoven, volledig in te passen in het gemeentebudget.

Dankzij de politieke moed van de huidige bestuursploeg zal men kunnen genieten van sport, cultuur en theater in een energiezuinige omgeving. Bovendien versterkt het complex ook de kern van onze mooie gemeente. Na de geslaagde heraanleg van de kerkomgeving en de nieuwbouw van de gemeentelijke basisschool, die in 2018 in gebruik zal worden genomen, zal De Meermin het plaatje compleet maken. Dit heeft ook een positief effect op de detailhandel en horeca in het centrum.

Eind 2016 besliste de bestuursploeg ook om de aanvullende personenbelasting te verlagen van 8 naar 7,4 procent. In elke Vlaamse gemeente betaalt een inwoner een aanvullende personenbelasting bovenop de inkomstenbelastingen die hij betaalt aan de federale overheid. De fiscale druk op het vlak van personenbelasting lag met 8 procent ver boven het Vlaams gemiddelde van 7,27 procent. De tijd was dan ook rijp om in te grijpen en iets terug te geven aan elke inwoner van Waasmunster. Concreet betekent dit dat u vanaf het aanslagjaar 2017 (inkomstenjaar 2016) slechts 7,4 procent aanvullende personenbelasting zal betalen.

En of dat alvast geen mooi nieuwjaarsgeschenk is!