Losloopweide voor honden

Op 26 juni 2021, over deze onderwerpen: Jeugd Cultuur & Vrije tijd, Natuur & milieu

Gemeente wil losloopweide voor honden inrichten (Jan Van de Velde)

WAASMUNSTER -

Het Waasmunsterse gemeentebestuur wil een hondenlosloopweide aanleggen om een antwoord te geven aan de nood die hondenbaasjes de jongste maanden hebben verwoord.

Schepen van Dierenwelzijn Werner De Nijs (N-VA) werkt aan een oplossing om de hondenliefhebbers ter wille te zijn. “De vraag naar een weide waar honden onder toezicht van hun eigenaars dartel kunnen rondlopen en spelen, is zeker terecht”, stelt De Nijs. “De mogelijkheid biedt zich nu aan om aansluitend bij het nieuwe mountainbikeparcours langs de Baverikstraat een hondenloopweide aan te leggen. Net als in de meeste andere gemeenten moeten honden ook in Waasmunster altijd aangelijnd zijn bij een wandeling met hun baasje. Zij hebben zeker nood aan de mogelijkheid om even vrij te kunnen rondlopen. En meteen ook te leren omgaan met andere honden.”

Schepen De Nijs ziet nog andere voordelen bij het inrichten van zo’n hondenlosloopweide. “Op deze locatie zullen ook zeker heel wat sociale contacten kunnen groeien tussen inwoners en hondenliefhebbers. Zo’n hondenweide kan dus meteen ook een leuke ontmoetingsplaats worden.”